Бази даних


Наукова періодика України - результати пошуку


Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Повнотекстовий пошук
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (3)Автореферати дисертацій (1)Реферативна база даних (16)Авторитетний файл імен осіб (1)
Список видань за алфавітом назв:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  L  M  N  O  P  R  S  T  U  V  W  
А  Б  В  Г  Ґ  Д  Е  Є  Ж  З  И  І  К  Л  М  Н  О  П  Р  С  Т  У  Ф  Х  Ц  Ч  Ш  Щ  Э  Ю  Я  

Авторський покажчик    Покажчик назв публікацій



Пошуковий запит: (<.>A=Колупаєва А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17
1.

Колупаєва А. 
До джерел української церковно-обрядової кераміки [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Народознавчі зошити. - 2011. - № 4. - С. 635-655. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaZo_2011_4_15
Попередній перегляд:   Завантажити - 772.219 Kb    Зміст випуску     Цитування
2.

Колупаєва А. 
До історії церковно-обрядової кераміки в Україні (ХІ — поч. ХХІ ст.) [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Народознавчі зошити. - 2012. - № 3. - С. 469-496. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaZo_2012_3_10
Попередній перегляд:   Завантажити - 915.597 Kb    Зміст випуску     Цитування
3.

Колупаєва А. 
До вивчення предметiв з фаянсу та фарфору церковного призначення в Українi [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Народознавчі зошити. - 2009. - № 3-4. - С. 401-417. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaZo_2009_3-4_14
Попередній перегляд:   Завантажити - 879.879 Kb    Зміст випуску     Цитування
4.

Колупаєва А. А. 
Інклюзивна освіта як трансформаційна стратегія сучасної освітньої політики [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва // Актуальні проблеми навчання та виховання людей з особливими потребами. - 2010. - № 7. - С. 11-19. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/apnvlop_2010_7_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 145.232 Kb    Зміст випуску     Цитування
5.

Колупаєва А. 
Інклюзивна освіта як модель соціального устрою [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 2. - С. 7-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_2_3
Висвітлено засади інклюзивної освіти (ІО) як моделі соціального устрою, в якій навчання відповідним чином адаптовано до потреб дітей з особливими освітніми проблемами (ООП) на відміну від традиційної спеціальної системи освіти для них. Обгрунтовано актуальність ІО, за якої увага акцентується насамперед на розвитку сильних якостей і талантів дітей, а не на їх проблемах. Наголошено на позитивному досвіді інклюзивної школи (ІШ) у багатьох країнах. Перераховано основні принципи ІШ. Зазначено, що концепція ІО відображає одну з головних демократичних ідей (усі діти є цінними й активними членами суспільства), є корисною для учнів з типовим рівнем розвитку, які вчаться природно сприймати людські відмінності.Визначено методологічні та законодавчо-нормативні засади інклюзивної освіти. Розкрито генезис, понятійно-термінологічні визначення та основні принципи інклюзивної освіти. Охарактеризовано п’ять періодів в еволюції стосунків суспільства і держави до осіб з порушеннями в розвитку, які охоплюють часовий проміжок у дві з половиною тисячі років. Зосереджено увагу на соціальній та медичній моделі порушень. Висвітлено українське освітнє законодавство та, зокрема нормативно-правові акти в галузі інклюзивної освіти. Відзначено, що реалізація ідеї інклюзії як однієї з провідних тенденцій сучасного етапу розвитку національної системи освіти можлива лише за умов постійного удосконалення систем загальної та спеціальної освіти, ліквідації наявних кордонів між ними.Определены методологические и законодательно-нормативные основы инклюзивного образования. Раскрыт генезис, понятийно-терминологические определения и основные принципы инклюзивного образования. Охарактеризованы пять периодов в эволюции отношений общества и государства к лицам с нарушениями в развитии, которые охватывают временной промежуток в две с половиной тысячи лет. Сосредоточено внимание на социальной и медицинской модели нарушений. Освещено украинское образовательное законодательство и, в частности нормативно-правовые акты в области инклюзивного образования. Отмечено, что реализация идеи инклюзии как одной из ведущих тенденций современного этапа развития национальной системы образования возможна лишь в условиях постоянного совершенствования систем общего и специального образования, ликвидации существующих границ между ними.The author presents five periods covering the time period of two and a half thousand years. This is the path from hate and aggression towards acceptance, partnership and integration of persons with mental and physical disabilities. Genesis, definitions of concepts and terminology, basic principles of inclusive education were revealed as a model of social organization. In defining the term of „inclusive education” the main international instruments which contain such a definition were analyzed (UN Standard Rules on the Equalization of Opportunities for Persons with Disabilities, Declaration of the Rights of the Child UN, Salamanca Statement and Framework for Action on Special Needs Education, International Consultation on Early Childhood Education and Special Educational Needs). Ukrainian educational legislation and current regulations in the field of inclusive education presented by the author show that the trends of the present stage of national education system’s development, are possible only in continuous improvement of general and special educational systems and the elimination of borders between them, which still exist today.
Попередній перегляд:   Завантажити - 187.318 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
6.

Колупаєва А. 
Спеціальна освіта в Україні та модернізація освітньої галузі [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 7-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_3
Розкрито особливості спеціальної освіти в Україні. Звернено увагу на класифікацію порушень психофізичного розвитку у дітей. Виокремлено суттєві недоліки спеціальної освіти. Розглянуто особливості впровадження інклюзивного навчання в Україні та ресурсні можливості спеціальної освіти. Зазначено, що інклюзивна освіта, являючи собою закономірний і логічний варіант трансформації інститутів загальної та спеціальної освіти, є одним із основних інститутів соціальної інтеграції. Доведено, що ефективне інтегрування можливе лише за умов постійного удосконалення систем загальної та спеціальної освіти, ліквідації наявних кордонів між ними. Обгрунтовано науково-методичні підходи впровадження інклюзивної освіти в Україні.Раскрыты особенности специального образования в Украине. Обращено внимание на классификацию нарушений психофизического развития у детей. Выделены существенные недостатки специального образования. Рассмотрены особенности внедрения инклюзивного обучения в Украине и ресурсные возможности специального образования. Указано, что инклюзивное образование, представляя собой закономерный и логичный вариант трансформации институтов общего и специального образования, является одним из основных институтов социальной интеграции. Отмечено, что эффективное интегрирование возможно лишь в условиях постоянного совершенствования систем общего и специального образования, ликвидации существующих границ между ними. Обоснованы научно-методические подходы внедрения инклюзивного образования в Украине.The authors describe the features of special education in Ukraine. Attention is paid to the classification of disorders psychophysical development of children. Considered the most common single controversial issues in teaching children with special needs. Ukrainian educational legislation and current regulations in the field of inclusive education presented by the author show that the trends of the present stage of national education system’s development, are possible only in continuous improvement of general and special educational systems and the elimination of borders between them, which still exist today.
Попередній перегляд:   Завантажити - 117.298 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
7.

Засенко В. 
Діти з особливими потребами: пріоритетні напрями державної політики України в галузі освіти, соціального захисту й охорони здоров’я [Електронний ресурс] / В. Засенко, А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 3. - С. 20-29. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_3_5
Попередній перегляд:   Завантажити - 332.534 Kb    Зміст випуску     Цитування
8.

Колупаєва А. А. 
Tрансформаційно-інклюзивні процеси як основа реформування освіти осіб з особливими потребами [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2014. - Вип. 5. - С. 212-219. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2014_5_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 83.719 Kb    Зміст випуску     Цитування
9.

Колупаєва А. 
Соціально-педагогічна підтримка дітей із епілепсією в Україні [Електронний ресурс] / А. Колупаєва, В. Мартинюк // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2015. - № 3. - С. 35-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2015_3_6
Висвітлено питання медичного забезпечення та соціальної адаптації осіб, хворих на епілепсію в Україні. У контексті змін до вітчизняного законодавства в частині інклюзивної освіти приділено увагу педагогічному супроводу таких дітей. Надано перелік основних принципів та синдромів епілепсії. Наголошено, що діти, хворі на епілепсію, часто мають ознаки шкільної неуспішності та потребують спеціальної педагогічної підтримки, яка враховує їхні психологічні та психофізіологічні особливості. Причинами цього можуть бути порушення психіки та поведінки, які мають високий рівень коморбідності з епілепсією – аутизм, специфічні затримки розвитку мовленнєвої функції, порушення поведінки, пізнавальних функцій, розлади з дефіцитом уваги та гіперактивність, репресивність, тривожність тощо. Зроблено висновки, що часто основний процес стабілізації стану хворої дитини залежить не так від медичних, як від психосоціальних чинників: відношення в родині, адаптація в суспільстві тощо. Тому, передусім, варто спрямовувати зусилля на подолання дискримінації та соціальної стигматизації (упередження) стосовно хворих на епілепсію, що, між іншим, подолати складніше, ніж самі епілептичні напади.Освещены вопросы медицинского обеспечения и социальной адаптации лиц, больных эпилепсией в Украине. В контексте изменений в отечественном законодательстве в части инклюзивного образования уделено внимание педагогическому сопровождению таких детей. Представлен перечень основных принципов и синдромов эпилепсии. Отмечено, что дети, больные эпилепсией, часто имеют признаки школьной неуспеваемости и нуждаются в специальной педагогической поддержке, которая учитывает их психологические и психофизиологические особенности. Причинами этого могут быть нарушения психики и поведения, которые имеют высокий уровень коморбидности с эпилепсией – аутизм, специфические задержки развития речевой функции, нарушения поведения, познавательных функций, расстройства с дефицитом внимания и гиперактивность, репрессивность, тревожность и тому подобное. Сделаны выводы, что часто основной процесс стабилизации состояния ребенка с эпилепсией зависит не столько от медицинских, как от психосоциальных факторов: отношения в семье, адаптация в обществе и т. п. Поэтому, прежде всего, следует направлять усилия на преодоление дискриминации и социальной стигматизации (предубеждение) по отношению к больным эпилепсией, что, между прочим, преодолеть сложнее, чем сами эпилептические припадки.In recent years Ukraine has made significant steps towards the standardization of medical and educational assistance to children with organic lesion of the nervous system, including epilepsy. There is an active explanatory work in the media, implemented the program though which the public is beginning to realize that epilepsy – not a sentence. A child with epilepsy, like any other, has the right to training and education, deserves the support and understanding of others. The impetus for leaving the shadow of children with epilepsy were changes in legislation in terms of inclusive education. It introduced a new approach to the education of children with special needs, which focuses not on the disability that is in the child but on needs of child. This approach is based on an interdisciplinary basis, interdepartmental relations, which in this context means the coherence of experts from different fields – education, health and social protection in full support of children with epilepsy
Попередній перегляд:   Завантажити - 115.394 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
10.

Колупаєва А. А. 
Стратегія сучасної освітньої політики: від сегрегації до інклюзивної освіти [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2013. - Вип. 4(1). - С. 187-194. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2013_4(1)__25
Попередній перегляд:   Завантажити - 90.19 Kb    Зміст випуску     Цитування
11.

Колупаєва А. А. 
Стратегічні напрями сучасної освітньої політики України [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2010. - Вип. 1. - С. 7-13. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2010_1_4
Попередній перегляд:   Завантажити - 263.729 Kb    Зміст випуску     Цитування
12.

Колупаєва А. А. 
Інклюзивна освіта: теоретико-методичні підходи [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва, І. О. Білозерська // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2010. - Вип. 1. - С. 153-158. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2010_1_24
Попередній перегляд:   Завантажити - 242.353 Kb    Зміст випуску     Цитування
13.

Колупаєва А. А. 
Нормативний бюлетень [Електронний ресурс] / А. А. Колупаєва, І. В. Луценко // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови. - 2016. - Вип. 11. - С. 242-260. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ooop_2016_11_40
Попередній перегляд:   Завантажити - 1.045 Mb    Зміст випуску     Цитування
14.

Колупаєва А. 
Микола Моздир — Визначний дослідник українського народного мистецтва (1928—2018) [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Народознавчі зошити. - 2018. - № 3. - С. 738-751. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/NaZo_2018_3_26
Попередній перегляд:   Завантажити - 990.719 Kb    Зміст випуску     Цитування
15.

Колупаєва А. 
Освіта дітей з особливими потребами за часів незалежності України: етапність у стратегічному вимірі [Електронний ресурс] / А. Колупаєва, О. Таранченко // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2016. - № 3. - С. 7-18. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2016_3_3
Попередній перегляд:   Завантажити - 201.352 Kb    Зміст випуску     Цитування
16.

Колупаєва А. 
Програма навчального курсу "Основи інклюзивної освіти" для вищих навчальних закладів та закладів післядипломної педагогічної освіти [Електронний ресурс] / А. Колупаєва // Особлива дитина: навчання і виховання. - 2014. - № 1. - С. 7-11. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/DLog_2014_1_3
Подано програму навчального курсу "Основи інклюзивної освіти” для ВНЗ, що здійснюють підготовку фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра (спеціаліста, магістра педагогічного спрямування), та закладів післядипломної педагогічної освіти. Визначено мету навчальної дисципліни, вихідні концептуальні положення у процесі розроблення курсу, її теоретичні засади, основні завдання та навчальну стратегію. У Програмі враховано сучасні тенденції та передовий міжнародний досвід, зокрема канадських науковців, використано сучасну наукову термінологію на позначення особливих психофізичних станів, форм і методів роботи з учнями з особливими потребами, організації навчально-виховного процесу тощо. Зазначено, що водночас враховувалося вживання класичної української термінології, що сформувалася у процесі становлення спеціальної педагогіки як науки, а також термінів та їх тлумачень, поданих у чинних законах і нормативно-правових актах України, які регулюють правовідносини у різних сферах життя осіб з особливими потребами та їх родин.Представлена программа учебного курса "Основы инклюзивного образования" для ВУЗ, осуществляющих подготовку специалистов по образовательно-квалификационному уровню бакалавра (специалиста, магистра педагогического направления), и учебных заведений последипломного педагогического образования. Определены цель учебной дисциплины, выходные концептуальные положения при разработке курса, ее теоретические основы, основные задачи и учебная стратегия. В Программе учтены современные тенденции и передовой международный опыт, в частности канадских ученых, использована современная научная терминология для обозначения особых психофизических состояний, форм и методов работы с учащимися с особыми потребностями, организации учебно-воспитательного процесса. Отмечено, что в то же время учитывалось употребление классической украинской терминологии, сформировавшейся в процессе становления специальной педагогики как науки, а также терминов и их толкований, представленных в действующих законах и нормативно-правовых актах Украины, регулирующих правоотношения в различных сферах жизни лиц с особыми потребностями и их семей.The author presents the program of the course "Fundamentals of Inclusive Education" for higher school institutions which train specialists in the qualification of Bachelor (as well as degrees of Specialist and Master of Education). The curriculum is approved by Ministry of Education and Science of Ukraine (letter № 1/11-1912 MONMS of Ukraine from 13.02.2012). The course "Fundamentals of Inclusive Education" was recommended by Ministry of Education and Science of Ukraine to implement the learning process in high school institutions from the 2012/2013 school year in case to provide training in the educational fields (specialties) of "Early childhood education", "Primary education" and "Social pedagogy" (order № 1/9 − 456 MONMS of Ukraine from 18.06/2012 year). This academic discipline is based on Ukrainian and international research in the field of inclusive education, e.g. research carried out by Canadian academics, and is aimed at developing professional skills in pedagogy and psychology students at universities ant improving the skills of practicing teachers who take their regular professional development courses in related areas at In-Service Teacher training Institutes. The course consists of a set of academic credits that are similar to ECTS; two content modules consisting of 12 learning topics; self-study assignments and individual projects for students; and a rating scale to evaluate the learning outcomes.
Попередній перегляд:   Завантажити - 160.055 Kb    Зміст випуску    Реферативна БД     Цитування
17.

Колупаєва А. 
Визначальні вектори та прогоностичні орієнтири системних змін в освіті осіб з особливими потребами [Електронний ресурс] / А. Колупаєва, О. Таранченко // Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. - 2021. - Вип. 25(1). - С. 137-150. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Tmpvd_2021_25(1)__15
Попередній перегляд:   Завантажити - 681.148 Kb    Зміст випуску     Цитування
 
Відділ наукової організації електронних інформаційних ресурсів
Пам`ятка користувача

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського